Jak na mateřské myslet i na sebe

Od té doby, co jste přišla z porodnice se vše točí jen kolem toho malého uzlíčku. Ten spokojeně roste a roste. Máze z toho radost, ale popravdě občas už trochu padáte na pusu. Máte také někdy čas sama na sebe, na oddych? Že ne? Tak honem to napravit. Protože jak se to říká: spokojená máma = spokojené dítě.

Už nějakou dobu jedete v každodenním kolotoči: krmení, přebalování, procházka, koupání, hraní atd. Někdy máte chuť jen tak zmizet, ale pak se za tyto pocity stydíte. Žádnou paniku, není na tom nic divného ani neobvyklého. Podle studií jsou dokonce maminky, které občas „zmizí“ mentálně i emocionálně vyrovnanější.

máma

Odpočívejte

Základní pravidlo: když spí prcek, spěte také nebo alespoň odpočívejte.

Když dítko spí, věnujte se sama sobě

Ne, není to sobecké. Klidně si otevřete knihu, pusťte seriál nebo napusťte vanu.

Delegujte něco na partnera

Poproste partnera, zda by mohl vaše mládě vykoupat. Pokud mu svěříte 2x týdně večerní koupání, hned budete mít chvíli času pro sebe.

Vyřešte večeři

Jestli jste večer už unavená, večeři objednejte, dojezte zbytky od oběda nebo udělejte jen rychlou studenou.

Zvykejte dítko na hlídání

Plně chápeme, že nechcete svého potomka svěřovat cizí paní na hlídání. Ale můžete zpočátku poprosit sousedku, kterou zná. Začínejte pomalu, pár minut. Po čase uvidíte, že se potomek bez vás obejde a je spokojený. A co takhle, zajít si na kosmetiku a užít si prvotřídní péči?

masáž

Přihlaste se na kurz

Co vás bavilo ještě před otěhotněním? Ráda jste malovala nebo cvičila jógu? Zapište se na kurz. Setkání s jinými ženami (nejenom maminkami z hřiště) vás nabije novou energií.

Procvičujte si mozek

Udržujte mozek v kondici a buďte aktivní i na mateřské. Vyluštěte křížovku, sestavte puzzle, sepište si nákup nedominantní rukou nebo žonglujte.

Buďte tu i pro svého partnera

Nejste jen maminka, ale stále i partnerka. Dejte dítko na hlídání babičkám a užijte si s partnerem večer jen pro sebe.