Před několika lety byl uzákoněn zákaz prodeje vláknových žárovek s Edisonovým závitem jako světelného zdroje a toto unijní opatření se dotklo i halogenových žárovek. Důvodem byla úsporná opatření – příliš vysoká spotřeba elektrického proudu a současně nízký světelný tok, což zvyšovalo náklady na provoz osvětlení nejen v domácnostech, ale i nároky na výrobu elektřiny. Jejich nástupci se staly kompaktní nebo lineární zářivky, případně výbojky a velmi široké spektrum zdrojů s polovodičovou technologií LED diod.
Zákaz prodeje halogenových žárovek však nezasáhl automobilový průmysl, kde jsou „halogenky“ stálicí na trhu, a pravděpodobně zde setrvají i v budoucnu. Díky tomu také velmi pomalu proniká technologie LED diod do této oblasti a prozatím pro běžný silniční provoz nejsou homologovány LED žárovky do předních světlometů, ale pouze doplňkové typy určené pro interiér atp.
C5W a C10W
Tento typ rozeznáte na první pohled, skleněná baňka je uzavřena mezi dvěma kovovými hroty a nevypadá jako klasická žárovka s objímkou a závitem. Je jednou z těch, které lze využít jako alternativu v provedení LED, aniž byste porušovali zákon o silničním provozu.
Nejčastěji se využívají pro koncová světla, pro osvětlení registrační značky a do interiéru vozu buď do zavazadlového prostoru, nebo do kabiny pro pasažéry.
Má velmi nízký příkon, zpravidla 1 – 3 W a obecně se doporučuje nakupovat tyto velmi levné autožárovky od renomovaného výrobce, který je vybavuje UV filtrem. Životnost LED diod je několikanásobně delší než u vláknových žárovek, přesahuje desítky tisíc hodin provozu.
W5W
Jedná se o drobnou žárovičku s nástrčnou paticí W2,1×9,5d o velmi nízkém příkonu od 1 do 5 W. Lze je zakoupit buď v provedení celoskleněném s wolframovým vláknem, anebo jako LED autožárovku Lightparkv plastovém provedení s jednou výkonnou diodou o příkonu 1W. Používá se v parkovacích světlech, pro osvětlení palubních desek a do interiéru podobně jako typ C5W.